Kunnioitamme yksityisyyttäsi. Tässä on tietosuojakäytäntömme

 

Keräämme ja käytämme henkilötietoja pääasiassa tarjotaksemme ja toimittaaksemme palveluitamme, markkinointitarkoituksiin, asiakassuhteiden ylläpitämiseksi ja laskutukseen sekä palveluliiketoiminnan kehittämistä varten. Olemme sitoutuneet suojelemaan yksityisyyttäsi ja noudattamaan henkilötietojen käsittelyyn sovellettavia lakeja.

 

Käsittelemme henkilötietojasi seuraaviin tarkoituksiin 

  • Tarjotaksemme ja tuottaaksemme sinulle tuotteita, palveluita ja pyytämiäsi tietoja,
  • lähettääksemme sinulle uutiskirjeitä tai muuta viestintämateriaalia
  • liikesuhteidemme hoitamiseksi ja sopimusten neuvottelemiseksi ja toteuttamiseksi
  • yleisen asiakaspalvelun ja -tuen tarjoamiseksi
  • asiakkaiden näkemysten ja tietojen saamiseksi eri palveluidemme käytöstä, verkkosivusto ja
  • palvelut mukaan lukien, sekä näiden arvioimiseksi ja parantamiseksi
  • kommunikoidaksemme kanssasi eri asioissa
  • henkilöstöhallintoa varten tai
  • minkä tahansa sovellettavan lain noudattamiseksi.

 

Evästeiden käytön avulla kerättyjä tietoja käsitellään seuraaviin tarkoituksiin
  • Verkkosivuston ja sen palveluiden toiminnan ja käyttäjäkokemuksen mahdollistamiseksi, parantamiseksi ja optimoinniksi,
  • asiakas- ja käyttäjäanalyysienn ja profilointien tekemiseksi, jotta pystyisimme tarjoamaan parempia, räätälöityjä palveluita käyttäjillemme,
  • tilastollisiin tarkoituksiin.

Mikäli et halua hyväksyä evästeitä, voit säätää verkkoselaimesi estämään ne. Ota huomioon, että
useimmat verkkoselaimet hyväksyvät evästeet automaattisesti. Jos estät evästeet, jotkut
verkkosivustomme palveluista eivät välttämättä toimi oikein.

 

Milloin keräämme henkilötietoja? 

Keräämme henkilötietoja sinusta ja palveluidemme käytöstäsi. Keräämme myös verkkosivustonvierailijatietoja mm. Google Analytics -palvelun avulla, jotta voimme analysoida ja kehittää verkkosivustoamme ja tarjota sinulle kohdistetumpaa markkinointia. Keräämme/voimme kerätä sinusta henkilötietoja: 

  • käyttäessäsi palveluitamme tai verkkosivustoamme
  • täyttäessäsi sivostolla minkä tahansa lomakkeen, uutiskirjeen lomakkeen tai muun palveluihimme liittyvän lomakkeen mukaan lukien, mutta näihin rajoittumatta
  • solmiessasi minkä tahansa sopimuksen kanssamme tai toimittaessasi meille muuta kirjallista aineistoa tai tietoja vuorovaikutuksestasi kanssamme tai käyttäessäsi palveluitamme tai
    tuotteitamme
  • ollessasi meihin yhteydessä, esimerkiksi puhelimitse, kasvotusten tapahtuvissa tapaamisissa, sosiaalisen median alustoilla, chat-palvelussa ja sähköpostitse
  • antaessasi meille palautetta
  • ilmoittautuessasi tapahtumaan, koulutukseen tai valmennukseen
  • toimittaessasi henkilötietosi meille mistä tahansa syystä.

 

Mitä henkilötietoja keräämme? 

Keräämme ja käytämme pääasiassa asiakkaisiimme tai potentiaalisiin asiakkaisiin, työntekijöihin ja työnhakijoihin liittyviä henkilötietoja. Voimme tyypillisesti saada seuraavat henkilötiedot suoraan asiakkaamme yhteyshenkilöltä tai verkkosivuston lomakkeita käyttämällä:

  • yhteyshenkilön nimi, työosoite, työsähköposti, puhelinnunmero, toimenkuva
  • koontitiedot sisällöstä, jota käyttäjä käyttää
  • henkilön antamat luokittelutiedot, kuten kiinnostuksen kohteet
  • IP-osoite
  • tilaus- ja laskutustiedot, jotka sisältävät henkilötietoja
  • evästeiden avulla kerätyt tiedot
  • verkkosivustomme käyttöön liittyvät tiedot
  • voimme sivullisista lähteist saada seuraavat asiakkaisiin liittyvät henkilötiedot: sosiaalisen median, kuten Facebookin, LinkedInin ja Instagramin, Twitterin käyttö.

Työntekijöihin ja -hakijoihin liittyvistä tiedoista käsittelemme pääasiassa seuraavat työntekijältä tai työsuhteen aikana saadut henkilötiedot:

  • työntekijän tai -hakijan yhteystiedot
  • työnhakijan työhakemus, ansioluettelo ja suosittelijoiden yhteystiedot, jotka on saatu hakijan
    suostumuksella
  • palkan maksuun tarvittavat tiedot
  • työsuhteeseen liittyvien oikeuksien ja velvollisuuksien toteuttamiseen vaadittavat tiedot
  • tietyt työntekijää koskevat erityisryhmiin kuuluvat tiedot (ammattiliiton jäsenyys ja
    terveystiedot), mutta ainoastaan työnantajan laillisten velvollisuuksien noudattamiseksi.
  • Suostumuksellasi voimme myös kerätä ja käsitellä muita tietoja.

Kenellä on pääsy tietoihisi?   

Ensisijaisesti organisaatiossamme toimivat henkilöt käsittelevät henkilötietojasi suorittamiensa työtehtävien yhteydessä. Henkilötietojasi voidaan ajoittain luottamuksellisesti antaa alihankkijoillemme, jotka käsittelevät kyseisiä henkilötietoja kirjallisen sopimuksen perusteella.

 

Siirretäänkö henkilötietosi EU:n ulkopuolelle?  

Pääsääntöisesti ei siirretä. Joissain tilanteissa henkilötietosi voidaan siirtää EU:n ulkopuolelle. Jotkut tietojen tallentamiseen käyttämämme pilvipalvelut voivat sijaita EU:n ulkopuolella.

 

Kuinka kauan säilytämme henkilötietojasi? 

Säilytämme henkilötietoja vain niin kauan, kuin niiden käyttötarkoituksen kannalta on välttämätöntä tai mitä sopimus tai laki edellyttää. Henkilötietojen säilytysajat voivat vaihdella niiden käyttötarkoituksen ja tilanteen mukaan. Säilytysaika voi myös perustua lakiin, kuten kirjanpidossa. Pyrimme myös pitämään tietosi ajan tasalla. Tarpeettomat tiedot poistetaan.

 

Mihin henkilötietosi tallennetaan

Tietosi tallennetaan ensisijaisesti sähköisessä muodossa käyttämiemme palveluntarjoajien palvelimille, joiden tietoturva on alan yleisten standardien ja käytäntöjen mukainen. Pidämme henkilötietosi luottamuksellisina ja salassa emmekä paljasta niitä muille kuin niille, jotka tarvitsevat niitä työnsä vuoksi, tai luottamuksellisesti sopimuskumppaneillemme, kuten alihankkijoille. Henkilötietoihisi pääsy on suojattu käyttäjäkohtaisten tunnusten, salasanojen ja käyttöoikeuksien avulla. Toimitilamme ovat myös turvalliset.

 

Sinun oikeutesi

 

Pääsy tietoihin ja niiden hallinta

Voit milloin tahansa valita, ettemme ota sinuun enää yhteyttä jatkossa. Ottamalla meihin yhteyttä voit milloin tahansa tehdä seuraavaa:

  • nähdä mitä tietoja, jos mitään, meillä on sinusta
  • muuttaa/korjata mitä tahansa tietoja, joita meillä on sinusta
  • saada meidät poistamaan mitä tahansa tietoja, joita meillä on sinusta
  • sinulla on oikeus pyytää, ettei henkilötietojasi käsitellä suoramarkkinointitarkoituksissa
  • ilmaista minkä tahansa huolesi koskien suorittamaamme tietojesi käsittelyä.

 

Miten voit käyttää oikeuksiasi?

Voit käyttää oikeuksiasi ottamalla meihin yhteyttä, esimerkiksi lähettämällä sähköpostia osoitteeseen aino@aiknow.fi. Tällöin pyydämme nimesi, yhteystietosi, puhelinnumerosi sekä kopion voimassaolevasta henkilöllisyystodistuksestasi, varmistaaksemme henkilöllisyytesi.

 

Voiko tietosuojaseloste päivittyä? 

Voimme päivittää tätä tietosuojakäytäntöä, kun toimintamme muuttuu tai kehittyy. Lainmuutokset voivat myös edellyttää tämän tietosuojakäytännön päivitystä. Muutokset tulevat voimaan julkaistuamme ne päivitettynä tietosuojakäytäntönä. Päivitetyt tietosuojaperiaatteet löytyvät verkkosivustoltamme. 

 

Keneen voin olla yhteydessä tietosuoja-asioissa? 

 

Aino Elina Muhonen 

+358 400 164323

aino@aiknow.fi  

 

AIknow Agency Oy

Y-tunnus: 2932461-5